my opinion #3 - kärlek

kärlek handlar inte bara om två personer som är kära, det är så mycket mer. kärlek finns bla i familjen och hos dina vänner, i en sport du älskar eller kanske i en hobby du har. men självklart i ett förhållande också. att älska någon eller något, det låter så bra. men är det verkligen alltid så bra? nej, jag skulle inte tro det. vi kan ta missbruk/beroende som exempel, att älska något så mycket att det blir en sjukdom. som alkoholism, man älskar alkoholen såpass mycket att man kan förlora vänner, familj osv. man mister förståndet och alkoholen tar över ens liv, det är hemskt. ni som inte känner mig så väl tänker säkert "vad fan vet hon om det?", jo det ska jag berätta för er. jag har levt i en familj med missbruk enda sen jag föddes, missbruket blev dock värre när jag var åtta/nio år. så jag vet hur det är, jag tar ju inte upp något som jag inte vet något om. men kärlek kan också vara något vackert som sagt, vilket det oftast är. som jag, jag älskar min familj och mina vänner. och jag älskar också min pojkvän såklart, en kille jag inte vill leva utan. en kille jag älskar med verkligen hela mitt hjärta. men kärlek, det behöver inte alltid vara vackert, gulligt, glatt och underbart. i kärlek finns det alltid lite bråk, stora eller små. man kan bråka hur mycket som helst men man älskar ändå personen/personerna hur mycket som helst. jag själv, jag skulle aldrig kunna leva utan kärlek. nej, aldrig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0